بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد (خراسان شمالی) درخصوص دادگاه م.ه آقازاده معروف، نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس دستگاه قضاء منتشر نمود.
متن نامه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
« لَقَدْ اَرْسَلْنا رُسُلَنَا بِالْبَیِّناتِ وَ اَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ »
سوره الحدید آیه ۲۵


ریاست محترم قوه ی قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی

سلام علیکم
در تاریخ ملت ها همواره بزنگاه ها و نقاط عطف تاریخی وجود داشته که سرنوشت آن ملت ها را تغییر داده است و گاه آن ها را به سوی شکوه، اتحاد و بزرگی سوق داده و گاه آن ها را به ورطه ی گمراهی، تفرقه و پستی کشانده است.

می توان گفت همواره حوادث و جریان های بزرگ تاریخی و فرهنگی در طول اعصار ریشه در دسته ای اتفاقات و رویداد های خاص داشته اند که در ابتدا گمان نمی رفته است که این رویداد ها بتوانند در آینده زمینه ساز آن جریان ها و حرکت ها ی عظیم شوند.


از سویی دیگر باید گفت انسان های حقیقت جو در طول تاریخ همواره حرکت ها، جنبش ها و انقلاب های انسانی را با شعار ها و آرمان های آنان محک می زنند و میزان پیشروی و پیروزی آن ها را متناسب با میزان صداقت جریانات و انقلاب ها در عملی کردن گفته ها و ادعا های خود خواهند سنجید.

در جریان انقلاب کبیر اسلامی ما یکی از کلیدی ترین و بارز ترین این موارد مقوله ی عدالت است.


امروز دستگاه قضا در بوته ی آزمایشی قرار دارد که منعکس کننده ی این مفهوم و کلیدواژه ای اساسی در ادبیات انقلاب اسلامی است و نتیجه و فرجام این آزمایش، هر چه که باشد یقینا در سال های آینده مقدمه ساز حوادث و جریان های بزرگی خواهد بود.


امروز قوه ی قضاییه امتحان دشواری را در پیش رو دارد. امروز شما دربرابر خون جگر گذشتگان برای رساندن ملت و نظام اسلامی تا به این مرحله مسئولید و آیندگان نیز درباره تصمیم امروز شما قضاوت خواهند کرد.

شاید بتوان گفت امروز یکی از آن روز هایی است که تا اندازه ای عیار عدالت و مساوات در جمهوری اسلامی سنجیده خواهد شد پس چه عالی است که در این زمان خاص بدون مماشات به سراغ حق و حقیقت رفت و عمل صالح را انجام داد که البته با توجه به سابقه ی درخشان این دستگاه از ابتدای تحقق انقلاب اسلامی تا کنون امید می رود تا این بار نیز همچون گذشته بهترین و عادلانه ترین تصمیم ها اتخاذ شود.


امروز ما باید مراقب باشیم که به سبب مصلحت افراد و جریان هایی که در این زمان هستند و فردا دیگر جز نام بدی از آن ها باقی نخواهد ماند و همچون حبابی ناچیز و حقیر بر روی اقیانوس بی کران ملت مسلمان ایران قرار دارند و به زودی از میان خواهند رفت وجهه ی نظام اسلامی را برای آیندگان، نسل های جوان و نفوس حقیقت جو مخدوش نسازیم.  


م.ه، شخصی که شرارت ها و خیانت های او به ملت و نظام اسلامی در ماجرا های فساد های نفتی، فتنه ی 88، تشدید تحریم ها علیه ملت مسلمان ایران و ... بر همگان واضح و مبرهن است باید به سزای اعمال خباثت آمیز خود برسد.


امید است که با صدور حکمی انقلابی و در خور، بساط آقازادگی و تبعیض در کشور عزیزمان برچیده شود و ملت و نظام ما هرچه بیشتر به سمت حکومت عدالت محور لایق ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف حرکت کند.


ما از همین تریبون اعلام می داریم که جامعه ی دانشجویی با قدرت پشت سر قوه ی قضاییه ایستاده است و آماده است تا از این دستگاه مقدس در برابر تمامی فشار های صاحبان زر و زور و قارون های زمان دفاع کند تا حقوق مستضعفان و پابرهنگان تضمین شود و حکم عادلانه ی این دستگاه مرهمی باشد بر داغ دلهای مردم مسلمان ایران از ظلم هایی که افرادی این چنینی به آن ها روا داشته اند. 

والسلام علیکم ورحمه الله
بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد
5/12/1393